ممکن است مسابقات eSport به المپیک اضافه نشوند

0

eSports در سال‌های گذشته از محبوبیت زیادی برخوردار شده است و در سال گذشته فعالیت‌های زیاد و رو به رشدی برای اضافه کردن eSports به المپیک صورت گرفته است. حتی کار به جایی رسید که IOC (کمیته‌ی بین‌المللی المپیک) ماه گذشته برای بحث راجع به این موضوع در سوئیس جلسه‌ای تشکیل داد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، متاسفانه طبق صحبتی که اقای Thomas Bach رییس کمیته‌ی المپیک اخیرا با خبرنگاران داشت، این طور به نظر می‌رسد که ما به این زودی‌ها eSports را در المپیک نخواهیم دید. دلیل اصلی این موضوع این است که بازی‌هایی که احتمال دارد برای وارد شدن به المپیک معرفی شوند "خشونت و تبعیض"‌ را به نمایش می‌گذارند.

"ما نمی‌توانیم در المپیک مسابقاتی برای یک بازی داشته باشیم که خشونت و تبعیض را ترویج می‌کند. این بازی‌های به اصطلاح کُشتنی… از دید ما بر خلاف ارزش‌های المپیک هستند و در این صورت قابل قبول نخواهند بود."

با اینکه این صحبت‌ها فقط نظر رییس کمیته می‌باشند، اما احتمالا با وجود مخالفت‌های افراد بالا دست‌، جنبش اضافه کردن eSports به المپیک زیاد پیشرفت نکند. خبرنگاران از آقای Bach سوالات بیشتری پرسیدند و به این نکته اشاره کردند که خود ایشان یک مدال طلا در شمشیر بازی دارد. ورزشی که در مبارزات خشن با شمشیر ریشه دارد. آقای Bach از این ورزش دفاع کرد و آن‌ را "شکلی متمدن" از مبارزه نامید، در حالی که گفت بازی‌های رایانه‌ای فقط خشن هستند.

"البته که هر ورزش مبارزه‌ای ریشه‌اش مبارزات واقعی بین مردم است. اما ورزش شکلی متمدن از آن است. اگر یک بازی راجع به کشتن کسی باشد،‌ نمی‌توان آن را با ارزش‌های المپیک در کنار هم قرار داد."

مایه‌ی تاسف است که به دلیل درک اشتباه کمیته‌ی المپیک از خشونت در بازی‌ها، مسابقات eSports به این زود‌ی‌ها وارد المپیک نخواهند شد. اما این دیدگاه را می‌توان با تلاش کافی و لابی گری مناسب تغییر داد.

امیدواریم که روزی eSports "متمدنانه" فرض شده و به بازی‌های المپیک اضافه شوند.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت