تصادف ساختگی سودمند در سطح شهر

0

گلونی: تصادف ساختگی سودمند در سطح شهر

به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به ایجاد مجتمع تخصصی تصادف ها گفت: «طی سال گذشته ۷۰ تن در این استان به دلیل ایجاد تصادف ساختگی دستگیر شدند».

پایگاه خبری گُلوَنی، بهاره حاصلیان: همه چیز ساختگی‌اش خوب است. حالا می‌خواهد تصادف باشد یا یک چیز دیگر. مهم ساختگی بودن است که خوب جواب می‌دهد.

مثلاً اگر اهل سازوکارهای ساختگی باشید می‌دانید که در کودکی هنگام مدرسه رفتن یا موقع امتحان و یا پرسش معلم، بیماری ساختگی خوب جواب می‌داد. که هر چه حساسیت امتحان یا دشواری شرایط بیشتر بود، بیماری ساختگی از سرماخوردگی ساده و دل‌درد معمولی به غش و کمای ساختگی متمایل‌تر می‌شد. البته در آن فضا به این فرایند ساختگی، تمارض گفته می‌شد.

در فوتبال نیز، اثر مثبت مصدومیت ساختگی بر کسی پوشیده نیست. مگر در موارد نادر آنهم به دلیل کم تجربگی بازیکن.

کمی گردش در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این مکانیسم حتی در فضای مجازی نیز رسوخ کرده‌است. و طبق فرهنگ متداول در آن فضاها، ساختگی را الکی می‌نامند.

مانند: زندگی لاکچری الکی، عشق الکی، پز الکی و موارد دیگر از چیزهای الکی و ساختگی.

تصادف ساختگی

اما هیچ کدام از آنها به اندازه «تصادف ساختگی» برای جامعه مفید و سودمند نمی‌باشد. مفید است به دلایلی:

اول: در این کسادی بازار و بی‌پولی بانک‌ها، حداقل شرکت‌های بیمه کار دارند و حوصله‌شان سر نمی‌رود.

دوم: شرکت‌های بیمه یک دلیل خوب پیدا می‌کنند تا شما را مجاب کنند که خودروتان بیمه کنید. چون هر چقدر که به رانندگی خودتان اطمینان داشته باشید بازهم یک روز ممکن است گرفتار تصادف ساختگی شوید.

سوم: ترافیک ایجاد می‌شود. در واقع ایجاد ترافیک خوشحال کننده نیست. اما اینکه ترافیک دلیل داشته باشد خوشحال‌کننده است.

اگر در ترافیک بی‌دلیل گرفتار شده باشید، منظور مرا درک می‌کنید. هیچ ترافیکی لذت‌بخش‌تر از این نیست که شما بدانید جلوتر به دلیل تصادف راه بسته شده‌است و تا لحظاتی دیگر می‌توانید از ترافیک رهایی یابید.

چهارم: در تصادفات ساختگی برخلاف نوع واقعی‌اش، جراحات جسمی نداریم. به همین جهت امکان دارد که فرصتی برای ایجاد التهابات قلبی فراهم شود. و مثلاً فردی عاشق فرد دیگری شود.

پنجم: در بیمارستان‌ها افراد تصادفی می‌توانند بدون پرداخت هزینه و نوبت ویزیت شوند. به این ترتیب با یک تصادف ساختگی چکاپ کامل و رایگانی از افراد بعمل می‌آید.

اما چرا۷۰ نفر را به دلیل ایجاد این تصادف مفید دستگیر کرده‌اند؟ زیرا با تعداد انبوهی خودرو که در خیابان‌ها در حال تردد هستند، آنقدر تصادف واقعی رخ می‌دهد که نیازی به نوع الکی‌اش نیست. به همین دلیل با مقدار زیادتر از تقاضای آن مقابله شده‌است.

پایان پیام

گلونی: تصادف ساختگی سودمند در سطح شهر

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت