Telltale Games از اشتباهات خود درس گرفته است

0

در چند سال اخیر شاهد عملکرد خوبی از سوی استودیوی Telltale Games که بازی‌های تمرکز ویژه‌ای بر روی روایت داستان دارند، نبوده‌ایم. اما می‌توان امیدوار بود که این استودیوی خلاق بتواند روند خود را در سال جاری اصلاح کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Twinfinite، برودی اندرسون (Brodie Andersen) که تهیه کننده‌ی ارشد در استودیوی Telltale Games می‌باشد، به تازگی در جریان مصاحبه‌ای با وب سایت Eurogamer از تغییراتی که در استودیو و روند کار آن صورت گرفته صحبت کرد، از از تغییراتی که در تکنولوژی‌های ساخت بازی صورت گرفته و همچنین خود استودیو. Telltale Games تا پیش از این از یک موتور بازی سازی داخلی استفاده می‌کرده، اما به دلیل کیفیت پایین این موتور کنار گذاشته و در عوض شاهد استفاده از Unity هستیم که باعث پیشرفت چشمگیر جلوه‌های بصری شده است.

اندرسون همچنین درباره‌ی عنوان The Walking Dead: The Final Season که فصل نهایی داستان اصلی مجموعه‌ی مردگان متحرک را روایت می‌کند، گفت: "این فصل واقعا خیلی مهم بود و ما باید تغییراتی را در آن ایجاد می‌کردیم تا بتوانیم به پیشرفت و ارتقاسازی بازی بپردازیم. ما در بحث اجرایی و رندر کردن بازی توانستیم به پیشرفت‌های چشمگیری برسیم و در حال حاضر امکان استفاده از یک نورپردازی کاملا طبیعی و پویا را داریم. علاوه بر هم اکنون از یک نوع طراحی هنری جدید استفاده می‌کنیم که آن را گرافیک سیاه (Graphic Black) نامیده‌ایم و طراحی آن طوری به نظر می‌رسد که انگار در حال زندگی کردن در یک کتاب مصور هستیم."

Telltale Games در سال 2017 نزدیک به 20 قسمت بازی برای 5 مجموعه‌ی مختلف منتشر کرده بود که رقم قابل توجهی است، اما این عدد در سال جاری به 4 قسمت کاهش یافت که همگیشان مربوط به The Walking Dead: The Final Season می‌باشند.

اندرسون در اینباره می‌گوید: "در مقایسه با سال گذشته، ما محصولات زیادی را در بازار ارائه نکردیم که این امر به ما اجازه داده تا بیشتر بر روی بازی‌هایمان تمرکز کنیم و کار بیشتری بر رویشان انجام دهیم. ساختن چند بازی با تنها یک تیم کار واقعا سختی برایمان بود.

ما می‌دانیم که بسیار زیاده‌روی کردیم و نتوانستیم تجربه‌ای که می خواستیم را به بازیکنان ارائه بدهیم، پس تمرکز بر روی رفع نقاط ضعف و اشکالات را در دستور کار قرار دادیم تا تجربه‌ای که بازیکنان عاشقش هستند را عرضه کنیم. ما با جان و دل و علاقه‌ی قلبی بر روی The Walking Dead: The Final Season کار کردیم و بسیار برایش هیجان زده بودیم."

حرکت‌های این استودیو در این مدت واقعا قابل تحسین بوده است. همچنین در سال 2017 اعلام شد که پیت هالی (Pete Hawley) به عنوان هیئت مدیره‌ی جدید Telltale Games منصوب شد و علاوه بر آن هم 90 نفر که که 25 درصد تیم توسعه دهنده‌ی بازی را تشکیل می‌دادند، از این استودیو خارج شدند. بر اساس گفته‌ی اعضای ارشد Telltale، این حرکات و اقدامات به منظور رقابتی‌تر شدن فضا برای بازی‌های داستان محور و تاکید بر ارائه‌ی کیفیت بالا در سال‌های آینده صورت گرفته است.

جدیدترین بازی Telltale، قسمت اول عنوان The Walking Dead: The Final Season می‌باشد که ما آن را مدتی پیش در پردیس گیم مورد نقد و بررسی قرار دادیم و به آن نمره‌ی 9 را دادیم. در بخشی از این نقد و بررسی به قلم "علی رجبی" آمده است:

"با گذشت این همه زمان، سرانجام به فصلی درخور برای مجموعه The Walking Dead رسیدیم، بعد از عملکرد نسبت خوب فصل دوم و متوسط فصل سوم، فصل جدید آمده که طوفانی برپا کند و شما را برای Grand Finale این مجموعه آماده کند؛ آیا "کلمنتاین" از پس تمامی موانع آینده برخواهد آمد؟ چه بر سر "ای جی" می‌آید؟ همه این‌ها را در قسمت‌های باقی خواهیم فهمید."

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت