بالا رفتن قیمت آجیل و ما معمولی‌ها

0

گلونی: بالا رفتن قیمت آجیل و ما معمولی‌ها

بالا رفتن قیمت آجیل در صدر خبرهاست. قیمت آجیل صددرصد افزایش یافته و فروش‌ آن به یک پنجم رسیده است.

پایگاه خبری گُلوَنی؛ مهدیسا صفری‌خواه: رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: «قیمت آجیل صددرصد افزایش یافته و فروش‌مان به یک پنجم رسیده است.»

تا همین دو سال پیش هم پدرم در مواجهه با مهمون‌های شب عید از تکنیک زدی ضربتی؛ ضربتی نوش کن استفاده می‌کرد، یعنی تعرفه تخمه و پسته و بادوم هندی در شورای سیاست‌گذاری خونه وضع می‌شد که پدرم رئیسشه و با حفظ سمت کارمند بازنشسته فلان شرکت هم هست.

فضای رقابتی در آجیل خوردن

بزرگوار با وجود دو شغله بودن اعتقادی به جوونگرایی و دادن فرصت به بقیه اعضا برای به‌روز کردن سیاست‌های این شورا نداشت.

هر پسته در خونه ارزش دو برابری داره؛ یعنی وقتی مهمون شوهر خاله‌م هستیم می‌تونستیم یک پسته رو با سه تا بادوم هندی؛ ۴ تا بادوم تلخ و دو تا پسته در خونه حریف تعویض کنیم.

البته این تعرفه‌ها مربوط به پارساله و پدرم در یک نشست فوق‌العاده با خودش تصویب کرد که کل آجیل‌های سال بدنمون رو در دیدارهای تدارکاتی با فامیل تأمین کنیم و همین تدبیر باعث رقابتی‌تر شدن صله‌رحم‌ها شد.

اعتراض به سرانه و قیمت آجیل

پدرم در جواب من که گفتم بدجور هوس پسته کرده گفتند: «من هم‌سن تو بودم ۴ تا بچه داشتم و خجالبت بکش.

به کنترل تلویزیون هم دست نزن. برو سریه‌کاری و مودم رو قطع کردن و کولر رو به‌نشونه اعتراض دوبار خاموش و روشن کرد.»

البته اینکه ما کلاً سه نفریم چیزی از ارزش‌های جمله پدرم کم نکرد؛ اما مادرم رو مصمم کرد که دنبال اون بچه‌ای که ۴۰ ساله ازش مخفی نگه‌داشته؛ بگرده که با شنیدن جمله کار راه‌انداز در مثال جای مناقشه نیست پدرم ایشون رو مجبور به عقب‌نشینی کرد.

ما معمولی‌ها از قیمت آجیل نمی‌ترسیم

می‌خوام بگم ما معمولی‌ها رو از آجیل نترسونین. ما یه عمره که آجیل شب‌عیدمون رو در دیدارهای رفت و برگشتی فامیل تأمین می‌کنیم؛ اما با سیلی صورت خودمون رو سرخ نگه می‌داریم.

خود من تا همین پارسال جلوی مهمون‌ها ادعا می‌کردم که به بوی بادوم هندی حساسیت دارم و نفس تنگی می‌گیرم برای همینه آجیل نمی‌خرم که با درایت عمه‌ام متوجه شدم اون مزه بادوم زمینیه که آلرژی‌زاست.

پرونده آجیل هم برای ما معمولی‌ها بسته شد؛ ما همین گوشت و مرغ و برنج و رب گوجه‌فرنگی ماهیانه‌مون رو مدیریت کنیم هنر کردیم؛ دیگه به آجیل خوردن و این سوسول بازی‌ها نمی‌رسیم.

پایان پیام

گلونی: بالا رفتن قیمت آجیل و ما معمولی‌ها

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت