جو روانی پراید مردم را روانی کرده است

0

گلونی: جو روانی پراید مردم را روانی کرده است

مردم می‌توانند در برابر یک یا دو جو روانی مقاومت کنند، اما در برابر جوهای روانی متعددی که به ساعت و دقیقه بر آن‌ها وارد می‌شود، مقاومتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، وزیر صنعت درست می‌گوید، قیمت پراید ۴۰ میلیون نیست، اما همین جو گرانی پراید باعث شده که اقتصاد کشور به هم بریزد.

همین جو روانی پراید ۴۰ میلیونی باعث شده که بسیاری تلاش کنند پراید بخرند، باعث شده کسانی تلاش کنند ماشین‌های صفری را که خریده‌اند، دو دستی نگه دارند و برخی تلاش کنند که پراید را احتکار کنند.

مهم جو روانی است، گاهی وقت‌ها در اقتصاد واقعیت اعداد مهم نیستند، مهم جوی است که اعداد می‌سازند. نمی‌توان از مردم هم انتظار داشت که جلوی این جو طاقت بیاورند، چون جو که یکی، دو تا نیست.

یک بار دلار است، یک بار دارو است، یک بار نوار بهداشتی است، یک بار پوشک است، یک بار پراید است، یک بار ارز مسافرتی است و یک بار همه این‌ها با هم است.

مردم می‌توانند در برابر یک یا دو جو مقاومت کنند، اما در برابر جوهای روانی متعددی که به ساعت و دقیقه بر آن‌ها وارد می‌شود، مقاومتی ندارند.

جو روانی پراید

مسئولان به جای این‌که تمام تقصیرها را به گردن جو روانی بیندازند، باید تصمیمات درستی بگیرند، وگرنه همه مردم می‌دانند که قیمت پراید ۴۰ میلیون نیست، اما چه کنند که آنقدر جو روانی قوی است که مجبور می‌شوند ساعت‌ها پشت سایت سایپا انتظار بکشند، بلکه بتوانند یک پراید پیش‌خرید کنند.

اگر مسئولان به جای تکرار بدیهیات، به جو روانی ایجاد شده در جامعه بیندیشند و وقتشان را صرف تصمیم‌گیری کنند؛ مردم هم به جای ترس و واهمه و هجوم بردن به فروشگاه‌ها و مراکز خرید، با خیال راحت در خانه می‌مانند و مطمئن خواهند بود که مسئولان دلسوزی دارند که بسیار هوشیارند.

اما خودتان قضاوت کنید که مردم این روزها با چه جملاتی از سوی برخی مسئولان روبرو هستند. نتیجه این جملات، چیزی جز اضطراب و جو روانی نیست.

پایان پیام

گلونی: جو روانی پراید مردم را روانی کرده است

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت