آهن فقط در افزایش قیمت تاثیر دارد

0

گلونی: آهن فقط در افزایش قیمت تاثیر دارد

گویا آهن فقط در افزایش قیمت تاثیر دارد. رک‌ و راست بگوییم. انگار برخی از تولیدکنندگان فقط دنبال بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود هستند.

پایگاه خبری گُلوَنی، محسن فراهانی: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اعلام اینکه قرار است آهن و میلگرد مورد نیاز ۳۱ استان از طریق بورس کالا به تعاونی‌های هر استان اختصاص پیدا کند، گفت: با این تصمیم به طور حتم در زمان تحویل آهن به مصرف‌کنندگان قیمت‌ها در هر کیلو، هزار تومان ارزان خواهد شد.

خبر را خواندید؟ باورتان می‌شود؟ مگر از این خبر بهتر هم داریم؟ در روزها و هفته‌هایی که هر دقیقه خبر گرانی و افزایش قیمت‌ها را می‌شنویم، چنین خبرهایی حکم طلا را دارند.

در روزهایی که عادت به شنیدن خبر ارزانی نداریم. این خبر یک اتفاق خوشحال‌کننده است، اما…

ان‌شالله صحت دارد

با شنیدن این دست خبرها شاید بسیاری از ما بگوییم «دروغ محض است». ما فرض را بر این می‌گذاریم که خبر کاملاً صحت دارد و آهن ارزان می‌شود.

ولی آن «اما»یی که اول گفتیم، مربوط به مراحل بعد از ارزانی آهن می‌شود. شنیدن خبر ارزانی آهن خوب و خوشحال‌کننده است؛

اما آیا این ارزانی باعث کاهش قیمت محصولات نهایی که آهن در ساخت آن‌ها دخیل است، می‌شود؟ آیا لوازم خانگی ارزان می‌شود؟ آیا خودرو ارزان می‌شود؟ آیا تیرآهن و میلگرد و درنتیجه خانه ارزان می‌شود؟

منظور ما این نیست که این محصولات بعد از ارزان شدن آهن، ناگهان ۷۰ درصد کاهش قیمت داشته باشند. خیر.

منظور ما این است که اگر هر کیلو آهن هزار تومان ارزان می‌شود، قیمت لوازم خانگی هم می‌بایست یک درصد یا نه اصلاً نیم درصد کاهش داشته باشد. اما آیا این‌گونه می‌شود؟

سوال اصلی درباره افزایش قیمت

سوال همیشگی ما این بوده که چرا وقتی آهن صد تومان گران می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولاتی که از آهن استفاده می‌کنند، به گرانی آهن اشاره کرده و محصولات خود را گران می‌کنند.

اما هنگامی که آهن کیلویی هزار تومان ارزان می‌شود، انگار نه انگار؟

گویا آهن فقط در افزایش قیمت تاثیر دارد. رک‌ و راست بگوییم. انگار برخی از تولیدکنندگان فقط دنبال بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود هستند.

پایان پیام

گلونی: آهن فقط در افزایش قیمت تاثیر دارد

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت