زلزله نائین زلزله نبود حباب بود

0

گلونی: زلزله نائین زلزله نبود حباب بود

پایگاه خبری گُلوَنی، معین بادپا: سایت لرزه‌نگاری ایران زلزله نائین را اعلام کرد.

اما سریع اطلاع داد این اشتباه به دلیل اختلال سایت لرزه‌نگاری صورت گرفته و زلزله‌ای رخ نداده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان: زلزله‌ای در شهرستان نائین رخ نداده است.

به نظر می‌رسد سایت لرزه‌نگاری جز در مورد محل وقوع زلزله اشتباه دیگری نکرد و مراجعه ۷۵ میلیونی مردم در ۲۴ ساعت برای ثبت‌نام خرید خودرو را به عنوان یک زلزله به ثبت رسانده است.

اتفاقا این نشانه هوشمندشدن سایت لرزه‌نگاری است و یک گام به جلوست.

درس‌هایی از زلزله نائین

به همین دلیل ضمن استقبال از این ثبت، پیشنهاد می‌کنیم تا این موارد را هم به عنوان زلزله‌ای داخلی ثبت کنند.

یک: در هر نقطه‌ای از کشور که از یک نوع کالا به میزان زیاد احتکار شد، سایت لرزه‌نگاری هشدار دهد تا بتوان انبارها را راحت‌تر پیدا کرد.

دو: هر زمان که یکی از چهره‌های معروف اعم از سیاسی و هنری و ورزشی، جمله‌ای عجیب به زبان آوردند، زلزله‌ای را به مرکزیت منزل آن هنرمند به عنوان یک زلزله به ثبت برساند تا مردم از نزدیک شدن به آنجا و اثرپذیری در امان بمانند. ضمن آنکه نیروهای امداد و نجات برای بهبود حال آن شخصیت سریعا خود را به محل وقوع حادثه برسانند.

سه: تغییر شدید قیمت یک کالا، به عنوان یک زلزله شدید ثبت گردد. پیشنهاد می‌شود یک آلارم برای این موارد در اتاق مسئولان اقتصادی کشور در نظر گرفته شود تا مسئولان اقتصادی قبل از مصاحبه با روزنامه‌نگاران، از تغییر قیمت‌ها اطلاع دقیق کسب کرده باشند تا خدایی نکرده دچار سهو بیان نشوند.

چهار: در هر نقطه‌ای از کشور که صف طولانی از مردم برای خرید تشکیل شد، حتما به عنوان یک زلزله ثبت شود تا بتوانیم توزیع کالا را مدیریت کنیم. این مورد به عنوان مطالعه موردی برای پژوهشگران هم کاربرد دارد.

پایان پیام

گلونی: زلزله نائین زلزله نبود حباب بود

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت