ای مردم مرغ‌های درشت نخرید

0

گلونی: ای مردم مرغ‌های درشت نخرید

پایگاه خبری گُلوَنی، معین بادپا: معاون وزیر جهاد کشاورزی از مردم خواسته است تا مرغ‌های درشت نخرند. چون دورریز بیشتری دارند. ایشان به مردم گفته‌اند مردم مرغ‌هایی با سایز مناسب و استاندارد خریداری کنند.

حتما منظور ایشان، گروه خاصی از مردم بوده است. چون ما این روزها فقط شاهد این هستیم که مردم به گوشت گوزن گرایش پیدا کرده‌اند و دیگر مثل قدیم از قسمت‌های دیگر مرغ استفاده نمی‌کنند. گوشت مرغ که بماند. بهتر بود ایشان برای برخی کشورهای دیگر این نسخه را می‌پیچیدند.

مرغ درشت نخرید

البته شاید یک اقلیتی هنوز از مرغ استفاده کنند که آنها هم بعید است از مرغ‌های درشت در غذای خود بهره بگیرند. چون حتما وسعشان نمی‌رسد. پس خودشان خود به خود از خرید مرغ‌های درشت اجتناب می‌کنند.

فقط ای کاش ایشان دقیق‌تر به ما اطلاعات می‌دادند و اندازه مناسب و استاندارد به خصوص استاندارد جهانی مرغ را مطرح می‌کردند تا به مشکل برنخوریم. چون احتمال دارد از فردا بین مغازه‌داران و مشتریان بحث بالا بگیرد که این مرغ استاندارد است یا نه و همین اختلاف نظر موجب خشونت بیشتر در شهر و چه بسا کشته شدن یکی از طرفین شود.

اما واقعا دورریز دیگر مسئله‌ای نیست که بتوانیم به راحتی آن را قبول کنیم. چون آنچه بر روی آن تعصب داریم همین دورریز است. یعنی با تمام این گرانی‌های الکی و اسمی( چون ما که ندیدیم)، باز هم تلاش می‌کنیم تا میزان دورریز مواد غذایی را حفظ کنیم و نگذاریم تا دستخوش تغییر شود.

به هرحال خیال همه مسئولان راحت. مردم مرغ درشت نمی‌خرند.

پایان پیام

گلونی: ای مردم مرغ‌های درشت نخرید

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت