مسئولان برای کاهش قیمت چه می‌کنند؟

0

گلونی: مسئولان برای کاهش قیمت چه می‌کنند؟

نمایندگان مجلس از ما طلب کمک کرده‌اند تا برای خانواده‌شان جواب پیدا کنیم که مسئولان برای مهار قیمت‌ها چه کار می‌کنند؟

پایگاه خبری گُلوَنی؛ معین بادپا: یکی از نمایندگان مجلس گفته است:«هفته پیش قصد خرید یک ماشین ظرفشویی را داشتیم. از صبح که قیمت گرفتیم تا ظهر، یک و نیم میلیون تومان گرانتر شد. نمی‌دانستم جواب خانواده را چه بدهم».

احساس بنده این است که نمایندگان مجلس از ما طلب کمک کرده‌اند تا برای خانواده‌شان جواب پیدا کنیم که مسئولان برای مهار قیمت‌ها چه کار می‌کنند؟

به هرحال ما مردم عادی بیش از مسئولان با این پدیده‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم و به جایی رسیده‌ایم که دیگر قیمت سه برابر هم افزایش یابد، اعضای خانواده از پدرشان نمی‌پرسند چرا چنین شد.

به همین دلیل ما با مثال برای ایشان شرح می‌دهیم که مسئولان چه کار می‌کنند؟

فرایند جلسات مسئولان

وقتی قیمت کالایی یک میلیون تومان افزایش می‌یابد، مسئولان اقتصادی چون خیلی به روز هستند، صبح همان روز جلسه می‌گذارند تا تصمیم بگیرند با چه بخشنامه یا طرح یا بسته‌ای، قیمت آن را یک میلیون تومان کاهش دهند.

بعد از پایان جلسه، یک بسته کامل و جامع آماده می‌کنند. اما وقتی می‌خواهند بسته را اجرایی کنند، متوجه می‌شوند از صبح تا ظهر قیمت آن کالا یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

بنابراین تمام محاسبات قبلی به هم ریخته و دیگر کاربرد ندارد و باید از نو محاسبه کنند.

پس سریعا ظهر همان روز جلسه می‌گذارند و بسته پیشنهادی را به روز می‌کنند و طرحی برای کاهش یک و نیم میلیون تومانی آماده می‌کنند.

اما عصر، پس از پایان جلسه مجددا قیمت‌ها افزایش یافته است. چون هوا تاریک شده است، دیگر کاری از دستشان برنمی‌آید تا فردا صبح که جلسه بعدی را بگذارند.

اما خب قیمت‌ها با مسئولان فرق دارند. آنها همان شبانه هم افزایش می‌یابند.

این چرخه همین طوری ادامه پیدا می‌کند. کاملا مشخص است که مسئولان هیچ تقصیری ندارند و همه تقصیرها گردن کالاهاست که باید آنها را احتکار کرد تا ادب شوند.

پایان پیام.

گلونی: مسئولان برای کاهش قیمت چه می‌کنند؟

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت