Pardis Co-op: گیمینگ در اوج گرانی؛ عناوین پرمحتوایی که می‌توانید با کمترین هزینه تهیه کنید

0

با دومین قسمت از پرونده‌های هفتگیِ Pardis Co-op در خدمت شما کاربران عزیز پردیس‌گیم هستیم. همانطور که از اسم آن پیداست، این سری مقاله‌ها، نویسندگان تیم تحریریه‌ی پردیس‌گیم را کنار هم می‌آورد تا هر هفته درباره‌ی موضوع جدیدی دیدگاه خود را ارائه کنند و آنرا با شما به اشتراک بگذارند. اما Pardis Co-op فقط برای متحد کردن تیم تحریریه به وجود نیامده است بلکه همبستگی تحریریه و کاربران و بحث و تعامل در مورد یک موضوعِ از پیش تعیین شده، یکی از اصلی‌ترین اهداف این سری پرونده‌های هفتگی است. بنابراین پس از اینکه دیدگاه تیم تحریریه را مطالعه کردید، منتظر دیدگاه شما نیز در بخش نظرات هستیم.

موضوع این هفته‌ی Pardis Co-op با وضعیتِ نابسامان قیمت‌ها در ایران مرتبط است. گیمرها در ایران همیشه قشری سرکوب شده هستند که در مواقع بسیاری هدف باور‌های غلط قرار میگیرند. از آن جمله‌ی معروف و احمقانه‌ی "بازی کردن برای بچه‌هاست" گرفته تا تمام محدودیت‌های کوچک و بزرگ و همینطور سوءاستفاده‌هایی که دلال‌ها و فروشنده‌های غیرقانونی بازیها از علاقه‌ی گیمرها می‌کنند. حالا که وضعیت دلار بشدت نابسامان است، یکی از معدود قشر‌هایی که کسی به آنها کوچکترین اهمیتی نمی‌دهد، گیمرهای خوش‌ذوق و علاقه‌مند به این صنعتِ قدرتمند و فراگیر، هستند. در این مواقع است که ما گیمرها خودمان باید هوای یکدیگر را داشته باشیم و در شرایط سخت با همکاری و همفکری با یکدیگر عناوین موردعلاقه‌ی خود را تهیه کنیم. در همین راستا، ما در این مقاله به عناوینی می‌پردازیم که با قیمت بسیار به صرفه می‌توانیم تهیه کنیم و با توجه به محتوایِ عظیم آنها، می‌توانیم زمان بسیاری را به فعالیت موردعلاقه‌ی‌مان یعنی گیم اختصاص دهیم.

مرحله‌ی اول: در ابتدا با اعضای مختلف تیم تحریریه همراه می‌شویم و دیدگاه و گزینه‌هایی که آنها برای این موضوع در نظر گرفته‌اند را بررسی می‌کنیم:

Stardew Valley

رضا رحیمی: اگر شما هم کودکی خود را با تلاش برای تبدیل شدن به یک کشاورز خوب و یک عاشق‌پیشه کاربلد در دنیای Harvest Moon گذرانده‌اید، Stardew Valley خوراک خودتان است! SV حکم دژاوویی را دارد که پس از سال‌ها سراغتان آمده تا باری دیگر شما را به دل کودکی‌تان برده و بُعد کشاورز و مزرعه دار درونتان را به وجد بیاورد! برای بازیبازانی هم که نمی‌دانند هاروست مون چه چیزی است یا SV چگونه عنوانی است باید خدمتتان عرض کنم که SV در ظاهر تنها یک شبیه ساز مزرعه داری است اما در دنیای زیبای بازی ماجراهای بیشتری انتظار بازیبازان کنجکاو را می‌کشد تا صرفا فقط حفظ و نگهداری یک مزرعه. فعالیت‌های بسیاری به غیر از توجه به مزرعه‌تان در بازی وجود دارد؛ از جمله ماهی‌گیری، استخراج منابع، یافتن دوست و آشنا و حتی عاشق شدن! در ابتدای بازی شما یک مزرعه درب و داغان را در اختیار دارید که باید با مدیریت آن روزهای شکوه سابقش را به آن بازگردانید. این کار نیازمند توانایی شما در انتخاب نوع محصولاتی است که می‌کارید و نحوه نگهداری شما از آن‌ها. مادر طبیعت همیشه هم روی خوش به شما نشان نمی دهد و خطرات طبیعی زیادی محصولات شما را تهدیدم یکنند که شما باید با مدیریت درست و چاره اندیشی از مزرعه‌تان در برابر آن‌ها مراقبت کنید. باید تصمیم بگیرید چه سبزیجات یا میوه‌هایی مناسب کاشت است و در چه زمانی این کار صورت بگیرد بهتر است، هر میوه و سبزی به چه میزان فضا نیاز دارد. اگر به چنین چیزی‌هایی علاقه دارید SV را از دست ندهید چرا که تنها با 15 دلار، محتوایی غنی انتظارتان را می کشد. برای این که بیشتر شما را به تهیه این بازی مشتاق کنم جا دارد تا بگویم که سازندگان می‌خواهند بخش چند‌نفره را به صورت رایگان به بازی اضافه کنند تا شما قادر باشید دانش کشاورزی‌تان را با دوستان‌ خود به اشتراک گذاشته و آنان را به مزرعه خود دعوت کنید، پس هر چه زودتر دست به کار شده، SV را تهیه کرده و به شغل شریف و هیجان انگیز مزرعه داری مشغول شوید!

Warframe

پرهام آقاخانی: نینجاها مجانی بازی می کنند! این شعار بازی Warframe است؛ شعاری که پس از چندین سال و با وجود تمام تغییرات سودجویانه‌ی موجود در صنعت گیمینگ، همچنان تغییری نکرده است. Warframe یک عنوان شوتر سوم شخص است که توسط استودیوی Digital Extremes (سازندگان بازی The Darkness II) توسعه یافته و پس از دریافت چهار آپدیت گسترش دهنده‌ی عظیم، اکنون به یکی از بهترین عناوین F2P موجود تبدیل شده است. در این بازی، در نقش یک Tenno قرار می‌گیرید؛ یک نژاد باستانی از مبارزان که از زره‌های مخصوصی با نام Warframe بهره می‌برد و پس از سال‌ها، از حالت Cryosleep بیرون آمده و خودشان را درگیر در یک نبرد کهکشانی می‌بینند.

اینجاست که بازی شروع می‌شود و بعد از انتخاب Warframe و ست تجهیزات دلخواهتان، می‌توانید به صورت تکی و یا با متحد شدن با بقیه‌ی بازیکنان، به اتمام داستان بازی که شامل صدها مرحله می‌شود، بپردازید و یا این که با آن‌ها دوئل کنید. نکته جالب‌تر هم اینجاست که به لطف وجود سیستم پارکور و اسلحه‌های Melee در کنار اسلحه‌های گرم، می‌توانید یا به صورت مخفیانه و بدون سر و صدا به نابودی دشمنان بپردازید و یا این که یک آتش بازی حسابی به پا کنید. با پیشرفت در بازی هم می‌توانید با جمع آوری پول و امتیازات تجربه، به خرید Warframeهای پیشرفته‌تر و اسلحه‌های جدید بپردازید و یا توانایی‌های قدرتمندی را برای آن‌ها فعال کنید. از همه بهتر هم این است که سازندگان بازی، پشتیبانی بسیار خوبی از آن دارند و مستقیما با بازیکنان در ارتباط هستند. پس اگر به تجربه‌ی این بازی علاقمند شده‌اید، فقط به سه چیز نیاز دارید: یکی از پلتفرم‌های موجود، یک ارتباط اینترنتی مستمر و یک اکانت Warframe.

Undertale

علیرضا محزون: در دنیای بازی‌های ویدئویی، گاهی اوقات عناوین مستقلی پیدا می‌شوند که از لحاظ محتوا از بسیاری از بازی‌های AAA سرتر هستند و در عین حال قیمت بسیار پایین‌تری دارند. Undertale قطعا یکی از همین بازی‌هاست. Undertale به معنای واقعی کلمه یک بازی کامل است؛ بازی‌ای که همه چیز در آن از داستان و شخصیت‌پردازی گرفته تا گیم‌پلی در بالاترین کیفیت قرار دارند. این عنوان پیکسلی به بازی‌سازان پرمدعا می‌آموزد که چگونه می‌توان در یک بازی دوبعدی احساسات گیمرها را برانگیخت، آن‌ها را عاشق شخصیت‌های داستان کرد و در نهایت وادارشان نمود که در مقابل تصمیماتشان در طول بازی احساس مسئولیت کنند. در یک کلام می‌توان Undertale را عنوانی دانست که یک قدم از دیگر بازی‌های ویدئویی جلوتر می‌رود و علاوه بر سرگرمی، جلوه‌هایی از هنر نیز در آن نمایان می‌شود.

Undertale ارزش تکرار بالایی دارد و این قطعا به خاطر تاثیر انتخاب‌های شما در طول بازی است. در واقع شما با انتخاب‌هایتان می‌توانید مهربان‌ترین شخصیت‌ها را به دشمنانتان تبدیل کنید و یا برعکس، دل‌سنگ‌ترین عناصر بازی را دوست خود نمایید. دیدن تاثیر انتخاب‌های مختلف و به تبع آن پایان‌های متفاوت بازی، نیازمند تجربه‌ی چندباره‌ی آن است. علاوه بر این، در طول این تجربه‌ها می‌توانید داستان بازی را بهتر درک کرده و به برخی از رازهای نهفته در آن پی ببرید. گویا سازندگان طوری بازی را طراحی کرده‌اند که با یکبار اتمام آن نتوان به تمام زیر و بم‌های داستان پی برد و گیمر ناخداگاه ترغیب شود تا آن را بارها و بارها تکرار کند.

اگر تا کنون موفق نشده‌اید عنوان Undertale را تجربه نمایید در خرید آن شک نکنید و مطمئن باشید یکی از خاص‌ترین تجربیات ممکن در انتظار شماست. این عنوان با قیمت 10 دلار بر روی تمام پلتفرم‌ها در دسترس است.

The Elder Scrolls Online

علی رجبی: در عصری که یافتن یک MMORPG پرمحتوا، شلوغ و مناسب تنها با هزینه هنگفت، پرداخت ماهانه یا وقت گذاشتن بسیار ممکن است، چگونه می توان یک تجربه نقش آفرینی آنلاین با داستانی مهیج، گیم پلی همه پسند و نکات مذکور یافت؟ جواب یک بازی است؛ The Elder Scrolls Online. هرچند که این بازی در ابتدای امر، نقدهای کوبنده بسیاری دریافت کرد و آنچنان که باید و شاید نبود، ولی همه چیز با برداشته شدن سیستم پرداخت ماهیانه و آپدیت های جدیدش، عوض شد. از مزایای ESO چه چیزهایی را می توان نام برد؟ اولین مورد و شاید در وضعیت اقتصادی حال حاضر، مهمترین آن ها، عدم وجود پرداخت ماهیانه یا به عبارتی سیستم Subscription است؛ شما برای بازی کردن ESO به هر شکلی هیچگونه مبلغی نبایستی پرداخت کنید. دومین مورد، یا بهتر است بگویم درکل موارد، داشتن مزیت های یک MMO خوب است. هنگامی که به تجربه عنوانی از این سبک می پردازید انتظار سیستم رشد شخصیت بهینه ای هستید، دانجن های گوناگون و البته داستانی گویا و روان؛ در کنار این موارد هم ریز جزئیاتی هستند که به قولی MMO بازان بهتر می دانند، اما لپ کلام این است که ESO همگی این ها را داراست. اما سوال اصلی، قیمت آن چقدر است؟ خوشبختانه اگر بر روی Steam یا Client خود بازی تجربه می کنید، قیمت بسیار مناسبی را خواهید دید. هرچند که بنده از آخرین قیمت نسخه خود Client خبری ندارم، اما نسخه Steam این عنوان به راحتی با قیمتی سبک در حدود 40 الی 60 هزار تومان هم گیر می آید به واسطه تخفیف های سنگینش. بعد از آن، در صورتی که به تجربه بهتر و پیشرفته تر بازی علاقه داشتید، می توانید عضویت VIP آن را هم خریداری کنید تا از مزایای دیگر همچون Mini-Expansion ها، جوایز ماهانه و دیگر موارد هم بهره مند شوید. پیشنهاد می شود که اگر بودجه کمی دارید، در تخفیف ها اقدام به خریداری نسخه عادی آن کنید و اگر بودجه مناسبی دارید، نسخه Collection آن را بگیرید که هم دارای تمامی Expansion های ممکن است و هم محتوای مخصوص عضویت VIP را داراست.

Hollow Knight

رضا رحیمی: عنوانی در سبک مترویدوانیا با گرافیک زیبا، گیم پلی جذاب و پرمحتوا و صدالبته چالش برانگیز که به شدت می‌تواند گذران تابستان را برایتان لذت بخش کند. HK علی رغم این‌که یک مترویدوانیا‌ی بسیار قوی و متفاوت است اما در عین حال برایتان آشنا نیز هست. دلیل این موضوع این است که بازی‌های مشابه بسیاری پیش از HK عرضه شده اند که به خوبی توانسته اند سبک مترویدوانیا را چند پله جلو ببرند، HK اگرچه انقلابی خاص در این سبک ایجاد نمی کند اما یک اکشن مترویدوانیا اصیل و بسیار خوب و لذت بخش است. اگر از گشت و گذار درون غارهای مرموز و پرپیچ و خم لذت می برید، HK برای شما ساخته شده. در ابتدای بازی شما تنها قابلیت پرش را دارید اما به مرور و با پیشرفت در بازی می توانید توانایی های بیشتری را بدست آورید که همانند سایر عناوین این سبک راه شما را برای رسیدن به مناطقی که پیش تر به دلیل محدودیت در توانایی ها یا ابزارهاتان نمی توانستید واردشان شوید، هموار می‌کنند. در طول بازی با باس فایت های متعددی روبرو خواهید شد که برخی از آن‌ها از نظر چالش برانگیز بودن کاملا شما را ارضا خواهند کرد. بازی محتوای زیادی برای عرضه دارد، چیزی حدود 30 ساعت ماجراجویی انتظار شما را در دنیای زیرزمینی و حشره‌زده بازی می‌کشد! اگر می توانید از یک بازی سبک مترویدوانیا، بدون آن که از شدت خشم کنترلر خود را به گوشه‌ای پرتاب کنید، لذت ببرید و از مواجه با باس‌های دشوار و بارها مردن و تلاش کردن خسته نشده و نمی ترسید HK را از دست ندهید، تنها با 15 دلار ناقابل!

Divinity Original Sin 2

رضا لیاقت: در دوره ای که بازی‌های طولانی مدت اکثرا عناوین آنلاین هستند، شاید بازی‌های افلاین و داستانی ارزش تکرار چندانی نداشته باشند. برای مثال چندین بار تمام کردن Dishonored 2 با همه روش‌های ممکن چیزی بین 30-40 ساعت(این ارقام حاصل تجربه شخصی است) وقت می‌گیرد و یک بازی آنلاین مانند CS:GO می تواند صد‌ها ساعت انجام بشود در حالی که قیمت Dishonored 2 چندید برابر CS:GO است. اینجاست که برای طرفداران بازی‌های داستانی یا کسانی که به بازی‌های آنلاین علاقه چندانی ندارند، پیدا کردن عناوین آفلاینی که ارزش تکرار بالا دارند ارزش پیدا می‌کند و در این بین CRPG‌ها قطعا در صدر این عناوین هستند. Divinity Original Sin 2 یکی از این CRPG‌ها است. یک بار تمام کردن این بازی نسل هشتمی که به زودی بر روی کنسول‌ها نیز منتشر می‌شود چیزی بین 60-100 ساعت وقت می‌گیرد. از طرفی راه‌ها مخلفی برای تمام کردن بازی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ارزش یک بار انجام را دارند. بازی کردن با دوستان به صورت Co-Op، بازی کردن روی آخرین درجه سختی که در صورت شکست خوردن save شما را حذف می‌کند، بازی کردن با قابلیت Lone Wolf که در صورت استفاده از تنها یک یا دو قهرمان قدرت آن‌ها را بالاتر می‌برد و یا حتی صرفا امتحان کردن همه پایان‌های ممکن مراحل اصلی و فرعی، همه ارزش تکراری بازی را بالا می‌برند و می‌توانند آن 50-100 ساعت اولیه را چندین برابر کنند. علاوه بر این، حالت Game Master نیز وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد که دنیا و داستان خود را بسازند و با سایر بازیکنان به اشتراک بگزارند. تجربه و اتمام این دنیا‌ها نیز می‌تواند چندین ساعت طولانی به تجربه بازیکن اضافه کند. در نهایت اینکه این بازی در همه تخفیفات بزرگ استیم معمولا تا 20% تخفیف می‌خورد و به 35$ می‌رسد.

Subnautica

علیرضا محزون: شاید در شرایط عادی فاکتورهایی مانند کیفیت داستان و گیم‌پلی مهم‌ترین چیزهایی باشند که یک گیمر برای خرید بازی در نظر می‌گیرد، اما وقتی در شرایطی زندگی می‌کنید که قیمت بازی‌ها هر روز در حال افزایش است آیا داستان و گیم‌پلی خوب تنها ملاک‌های شما برای انتخاب بازی است؟ آیا حاضرید برای بازی‌ای که نهایتا یک هفته سرگرم‌تان می‌کند 60 دلار بپردازید؟ در این شرایط شاید بازی‌های پرمحتوا که می‌توانند شما را هفته‌ها یا ماه‌ها در خود غرق کنند بهترین گزینه باشند و قطعا عنوان Subnautica یکی از همین بازی‌هاست.

Subnautica را می‌توان به جرئت بهترین عنوان در سبک بقا دانست. سفینه‌ی شما بر روی یک سیاره‌ی دوردست سقوط می‌کند و وقتی برای اولین بار از سفینه خارج می‌شوید خود را در مرکز یک اقیانوس پهناور می‌یابید. شما باید به ناچار به اعماق این اقیانوس بروید تا غذا و آب پیدا کنید، منابع لازم برای ساخت ابزارها و ماشین‌ها را بیابید، رازهای این سیاره‌ی عجیب را کشف کنید و در نهایت راهی برای فرار پیدا کنید. در Subnautica شاهد یک داستان سرراست که شروع و پایان مشخص داشته باشد نیستیم، در عوض هر گوشه از دنیای بازی داستان اسرارآمیزی در خود پنهان دارد که کشف آن نیازمند ساعت‌ها جستجو در اعماق تاریک و ترسناک اقیانوس است.

اگر طرفدار سبک بقا هستید یا از محیط‌های مرموز و ترسناک در بازی‌های ویدئویی خوشتان می‌آید در خرید Subnautica شک نکنید. چون با پرداخت تنها 20 دلار می‌توانید ساعت‌ها در دنیای منحصر به فرد بازی غرق شوید. این بازی هم‌اکنون بر روی PC و Xbox One در دسترس است و در آینده‌ای نزدیک برای کنسول PS4 نیز عرضه خواهد شد.

Mount and Blade

رضا لیاقت: یکی از ژانر‌هایی که ارزش تکرار بالا دارد ژانر Sandbox‌ می‌باشد. Sandbox‌ها با داشتن یک پایه کلی و بدون محدود کردن بازیکن، به وی اجازه می‌دهند که به هر شکلی که علاقه دارد بازی را تمام بکند. سری Mount and Blade یکی از بهترین Sandbox‌های موجود برای PC است. این سری و بخصوص عنوان Mount and Blade Warband به دلایل متعددی می‌توانند بهترین انتخاب برای یک بودجه کم باشد. حالت‌های بسیار زیاد تمام کردن Campaign بازی یکی از این دلایل است. اینکه بخواهید وفادارترین لرد‌های یکی از شاهان باشید و به او کمک کنید که سرزمین Calradia را فتح بکند، یا اینکه خودتان بر علیه همه‌ی حکومت‌ها قیام کنید و امپراطوری خودتان را بنا کنید یا حتی اینکه تاجری باشید که با سوءاستفاده از جنگ حاکم بر Calradia بخواهید درآمدزایی بکنید، همه این‌ها برای شما ممکن است. مورد بعدی پشتیبانی بسیار قوی این سری از ماد‌ها است. از ماد‌هایی که دنیای Game of thrones را به بازی می‌آورند تا ماد‌هایی که Calradia را تبدیل به سرزمین میانه‌ی ارباب حلقه‌ها می‌کنند، هر کدام می‌توانند یک تجربه بسیار جالب و جدید را فراهم بیاورند که روز‌ها شما را به خود سرگرم کند. از طرفی ماد‌هایی برای حالت‌های آنلاین بازی نیز موجود هستند که اکثرا تا امروز که ده سال از ساخت این عنوان می‌گزرد فعال هستند و روز به روز نیز توسط بازیکنان آپدیت می‌شوند. در نهایت اینکه Mount and Blade Warband در همه تخفیف‌های بزرگ استیم تا 75% یا حتی بیشتر تخفیف می‌خورد و به 5$ می‌رسد که این قیمت کم در مقایسه با عناوین AAA نیز دلیل دیگری بر ارزش خرید این عنوان می‌باشد.

Starbound

علی رجبی: هنگامی که No Man’s Sky معرفی شد، بسیاری از بازیکنان حتی کسانی که چندان به کهکشان و فضانوردی هم علاقه نداشتند به وجه آمدند. چرا؟ زیرا این عنوان وعده یکی از بزرگترین ماجراجویی های ممکن در صنعت گیمینگ را داده بود، هرچند درنهایت آنطور که می خواستیم نشد، اما اگر هنوز در حسرت تجربه ای مشابه آن بازی هستید وقت آن است که دست به کار شده و همین حالا سراغ یک عنوان کمی ناشناخته اما بشدت وسیع و جذاب بروید؛ Starbound. اما Starbound دقیقا چیست؟ اگر از من بپرسید، می گویم هر آنچه که No Man’s Sky قرار بود باشد فقط در ابعاد 2 بعدی و گرافیکی مشابه Terraria. شما در این بازی هرکاری که بخواهید می توانید بکنید؛ ساختن سفینه، ساختن یک ربات فضانورد که می تواند تا اعماق زمین را بکند و همینطور هم بیشتر فرو برود(!)، سفر به سیاره میمون هایی که مشابه ملت کره شمالی زنده می کنند (!) و البته نجات کهکشان از دست یک نژاد بسیار قدیمی که قصد نابودی هرآنچه زنده است را دارند. Starbound ناجی منتظران سبک یاد شده است که حال به هردلیل نتوانسته اند با NMS ارتباط کافی برقرار کنند. قیمت این عنوان در حالت عادی هم بسیار کم است و شما می توانید آن را از واحد روسیه شبکه Steam با قیمت بسیار حدود 30 الی 40 هزار تومان خریداری کنید، به هنگام تخفیف ها هم حتی کمتر! همچنین برای علاقه مندان کنسول های خانگی، این بازی در تاریخی نامعلوم برای اکثر کنسول های بازی هم عرضه خواهد شد.

Garry's Mod

علی رجبی: تا به حال به این فکر کرده اید شخصی که یک Mod برای بازی می سازد چه کارهایی را انجام می دهد؟ آیا می دانید حین ساختن این Mod چه ابزاری را در اختیار دارد؟ اصلا Mod به کنار، اگر این ابزار دست شما بود با آن چه کارهایی می کردید؟ Garry’s Mod، عنوانی که به شما همه چیز می دهد تا با آن همه کار بکنید. مطمئنا کسانی که از قدیم با Steam، بخصوص عناوین Valve همراه بوده اند این عنوان را به خوبی شناخته و 98.9% آن ها بازی را در Library عناوین خود دارند. هدف GMod چیست؟ درواقع هدفی در کار نیست، شما هرچیزی را بخواهید می توانید درست کنید، هر داستانی را که طلب کنید می توانید تدارک ببینید و بطور کلی، GMod یعنی ساخته های شما. از مزایای این بازی جامعه مجازی وسیع است که روز به روز به افزون های این عنوان از قبیل ابزاری که داخل بازی دارید می افزاید و خود نمایان گر پیشرفت و وسعت همه جانبه این بازیست. اگر فکر می کنید که ایده های جذابی دارید اما هیچوقت نتوانسته اید بخاطر نبرود ابزار مناسب آن ها را عملی کنید، Garry’s Mod فرصت مناسبیت که دست به کار شده و رویاهایتان را تا یک قدمی حقیقیت بیاورید. قیمت این عنوان بر روی شبکه Steam آنقدر کم هست که فکرکنم به هر فروشنده ای سر بزنید، چه گران فروش و چه ارزان، قادر به خریدش خواهید بود!

Persona 4 Golden

علیرضا رزمجویی: شاید Persona 5 را به تازگی تجربه کرده باشید و به گروه طرفداران پروپا قرصِ این سری ملحق شده باشید یا اینکه ممکن است به طور کل با عناوین JRPG رابطه‌ی خوبی نداشته باشید و به دنبال مناسب‌ترین درب ورودی برای قدم گذاشتن به دنیای شگفت‌انگیزِ نقش‌آفرینیِ ژاپنی باشید. جزو هر کدام از این دو گروه که هستید، Persona 4 Golden انتخابی بی‌چون و چرا برای شماست.

با اینکه در Persona 5 شاهد تحول و رشد بسیاری از سیستم‌های گیم‌پلی بودیم اما از نظر شخصیت‌های دوست‌داشتی و تعاملِ آنها با یکدیگر، Persona 4 هنوز بهترین عنوان در این سریِ محبوب و منحصربفرد محسوب می‌شود. در عرض چند دقیقه با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد و تا انتهای مسیر به دغدغه‌هایشان اهمیت خواهید داد و مجذوبِ تک تکِ کلماتشان خواهید شد. تمِ تاریک، مرموز و جناییِ Persona 4 در ترکیب با زندگیِ صمیمی و دبیرستانیِ شخصیت‌ها، معجونی جادویی و منحصربفرد ساخته است که با درگیر کردن شما با اتفاقات پرهیجانِ بازی و همزادپنداری با شخصیت‌‌ها، ساعت‌ها لذت و حدس و گمان را می‌تواند برایتان فراهم می‌کند. با اینکه کامل‌ترین نسخه‌ی بازی با پسوند Golden بصورت انحصاری در کنسولِ PS Vita قابل بازی است اما اگر از قبل به این کنسول دسترسی دارید، بوسیله‌ی تخفیف‌های متعدد می‌توانید با قیمتی کمتر از 10 دلار، این JRPG ِ تقریبا 100 ساعته را تهیه کنید. یکی از جادویی‌ترین ویژگی‌‌های Persona 4 این است که قشر مختلف گیمرها را به عناوین JRPG علاقه‌مند می‌کند و شخصا بسیاری از دوستانم را از این راه به دنیای معنویِ نقش‌آفرینی‌های ژاپنی دعوت کرده‌ام. پس اگر موقعیتِ آن پیش بیاید، ابدا درنگ نکنید.

مرحله‌ی دوم: حالا نوبت شماست! مطمئنا در این مقاله می‌توانستیم به گزینه‌های بسیار بیشتری بپردازیم اما این را بر عهده‌ی شما می‌گذاریم. فراموش نکنید که بخش بزرگی از Pardis Co-op به نظرات و گزینه‌هایی که شما کاربران پردیس‌گیم برای این موضوعِ هفتگی ارائه می‌دهید، اختصاص دارد. بنابراین خوش‌حال می‌شویم که دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و از عنوانی برایمان بگویید که با قیمتی ارزان تهیه کردید و از محتویات بسیارِ آن شگفت‌زده شدید. همینطور می‌توانید موضوعات پیشنهادی خودتان برای مقالات آینده‌یِ Pardis Co-op را با ما به اشتراک بگذارید.

موضوع هفته‌ی آینده: "لحظات باشکوهی که می‌تواند در نسل نهم رقم بخورد"

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت