Microsoft معتقد است که سرویس Xbox Game Pass نمی‌تواند جایگزین روش سنتی خرید بازی شود

0

سرویس Xbox Game Pass همچنان یکی از تمرکزهای اصلی Microsoft است و این شرکت همواره برای رشد و گسترش این سرویس تلاش می‌کند. همچنین قرار است تا در چند روز آینده شاهد در دسترس قرار گرفتن عنوان ارزشمند و جذاب Halo: The Master Chief Collection بر روی آن باشیم که یکی از فاخرترین بازی‌های انحصاری کنسول Xbox One می‌باشد. علاوه بر آن به تازگی نسخه‌ی بتای اپلیکیشن Xbox Game Pass بر روی موبایل و برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است که به شما قابلیت مرور بازی‌های قابل دسترس در این سرویس را به همراه چند ویژگی کاربردی دیگری می‌دهد. همچنین Microsoft پیشنهادهای وسوسه کننده‌ای همچون اشتراک یک ماهه‌ی این سرویس تنها با قیمت 2 دلار و علاوه بر آن امکان استفاده‌ی رایگان در ماه دوم را به کاربران ارائه داده که تا آخر ماه آگوست پابرجاست. همانطور که مشاهده می‌کنید Microsoft تمام تلاش خود را برای رشد این سرویس انجام می‌دهد. اما آیا این روش می‌تواند به مرور باعث شود که دیگر خرید بازی رواج نداشته باشد و همه‌ی گیمرها با استفاده از اینگونه سرویس‌ها به تجربه‌ی بازی بپردازند؟

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، بن دکر (Ben Decker) که رئیس بخش سرویس دهی بازی‌های ویدئویی در شرکت Microsoft می‌باشد، به تازگی در مصاحبه‌ای با وب سایت Variety اعلام کرد که اعتقاد سرویس Xbox Game Pass نمی‌تواند جایگزین روش خرید کامل بازی شود، در عوض گزینه‌های دیگری به میان خواهند آمد.

دکر گفت: "ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که هم کسانی باشند که از اینگونه سرویس‌ها استفاده می‌کنند و هم افرادی باشند که بازی را به صورت کامل خریداری می‌کنند. ما می‌خواهیم یک روش سالم و مفید را برای جامعه‌ی گیمینگ به وجود آوریم که در آن هم به مشتری و هم به توسعه دهندگان سود رسانده شود. سرویس Xbox Game Pass یک راه عالی برای تجربه‌ی چیزهای جدید است و بسیار هم می‌تواند برای مشتریان مفید واقع شود. اما من این روش را به عنوان جایگزینی برای روش سنتی خرید بازی نمی‌بینم."

دکر پیشتر نیز گفته بود که تیم آن‌ها در حال ارتقادهی این سرویس می‌باشد، اما نمی‌خواهد که در آن کمیت به کیفیت غلبه کند و شاهد تعداد زیاد بازی باشیم که کیفیت خوبی ندارد. او اینبار درباره‌ی تعادل سازی این سرویس گفت: "ما می‌خواهیم یک سرویس محتوای متعادل ایجاد کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همه چیز برای همه وجود دارد و هم به مشتری بها داده شود و هم توسعه دهنده. ما همچنین افزایش کیفیت را به عنوان هدف خدف خود قرار داده‌ایم. در ابتدا فکر می‌کردیم که تعداد بازی در این سرویس واقعا مهم است. اما اکنون از سوی گیمرها می‌شونیم که ما هزاران بازی نمی‌خواهیم، ما بازی‌های می‌خواهیم که واقعا کیفیت خوبی داشته باشند."

همچنین اشلی مک کیسیک (Ashley McKissick)، رئیس بخش Xbox Game Pass اعلام کرد: "ما به مشتریان این سرویس بیشتر به چشم یک عضو نگاه می‌کنیم تا یک مشترک و دائما به دنبال راه‌های برای افزودن به ارزش Xbox Game Pass هستیم. اعضای این سرویس برای خرید بسته‌های الحاقی تخفیف می‌گیرند، این چیزی است که در سرویس‌های مشابه مانند Netflix وجود ندارد."

نظر شما چیست؟ آیا شما مشترک این سرویس هستید و فکر می‌کنید که این می‌تواند برای صنعت بازی‌های ویدئویی مفید ظاهر شود؟ یا آن را مضر می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت