داستان نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 2 “دراماتیک‌تر” از بازی اصلی است؛ جزئیاتی جدید از گیم‌پلی منتشر شد

0

عنوان ریمیک Resident Evil 2 درحالی که سعی می‌کند تا جای ممکن به تجربه‌ی اصلی وفادار بماند بازی جدید را از چندین جهت مدرنیزه می‌کند. در مصاحبه‌ای که به تازگی با Dengeki Online صورت گرفته، تهیه کننده Tsuyoshi Kanda و کارگردان Kazunori Kadoi درباره داستان و گیم‌پلی‌ای که اصلاح کرده‌اند صبحت کردند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، طبق گفته‌ی دو عضو تیم، که در طی نمایشگاه Gamescom 2018 مصاحبه‌هایی داشتند، داستان Resident Evil 2 Remake با رویدادهایی که به هم آمیخته شده‌اند تا بتوانند به این تأثیر دست یابند دراماتیک‌تر شده. در میان تغییراتی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شده از راه رسیدن Chief Irons بعد از ملاقات با Birkin و نمردن Marvin بعد از دیدن او است. تهیه کننده و کارگردان گفتند، وقتی مردم بازی را انجام دهند، قبول می‌کنند که تغییرات اعمال شده برای بهتر کردن تجربه بوده است.

درمورد Sherry Birkin نیز بحث شده. او اندکی تغییرات داشته تا واقعاً یک دختر کوچک به نظر بیاید. همچنین لباس‌های اون نیز تغییر کرده.

در ادامه درباره چندین اصلاح صورت گرفته در گیم‌پلی بحث شد و می‌توانید خلاصه‌ای از آن را در ادامه مشاهده کنید.

– حالت اول نبرد Birkin در دموی Claire برای بازی در مدتی کوتاه به صورت سفارشی ساخته شده، به بازیکن تعداد زیادی اسلحه و مهمات برای به نمایش گذاشتن داده شده. در خود بازی، وقتی به این رویارویی برسید به اندازه‌ای که در این ویدئوها دیدید با تجهیزات نخواهید بود.

– در اولین برخورد با William Birkin، میخواستند واقعاً روی قدرتی که موجود ویروس جی دارد تأکید کنند، هم اینکه در حرکت چه نیروی مخربی دارد و هم اینکه چطور یک فرد را فاسد می‌کند. نبرد در زیرزمین ایستگاه پلیس رُخ می‌دهد.

– از لحاظ طراحی بازی، نقطه ضعف شکل اول Birkin واضحاً چشمش است ولی در حین انتخاب نقاط ضعف سعی کردند ترجیحاً از طراحی‌هایی که عنوان اصلی داشته است به جای تغییر داده شده‌ها استفاده کنند. همچنین روی این ایده کار کردند که نشان دهند چشم Birkinدر اولین حالتش نقطعه ضعف اوست ولی احتمال دارد بعد از اینکه این طرز فکر مشخص شد، اوضاع در حالت‌های بعدی Birkin پیچیده‌تر باشد.

– در REmake 2 اسلحه‌های اصلی و فرعی وجود دارد. سلاح‌های اصلی چیزی مانند تفنگ دستی و شات‌گان است، درحالی که سلاح‌های فرعی شامل چاقو و نارنجک می‌شود. اسلحه‌های ثانویه اکثراً دو استفاده دارند، اولی به عنوان گزینه‌ای در نزاع و دومی به عنوان آیتمی دفاعی، مفهومی که از بازسازی نسخه اول Resident Evil پس آورده‌اند. گفته شده که سلاح‌های ثانویه‌ی بیشتری از آنچه دیدیم در بازی وجود خواهد داشت.

– باروت از RE3/RE7 در REmake 2 نیز حضور دارد و با آن می‌توانید سه نوع گلوله بسازید. به شکل ساده می‌توانید از دو باروت ضعیف برای ساخت گلوله‌های تفنگ دستی و یک باروت ضعیف + باروت قوی‌تر برای ساختن فشنگ‌های شات‌گان و یا از نوع قوی + قوی برای مدل دیگری از مهمات استفاده کنید.

– ترکیب گیاهان به این نسخه برگشته است و REmake 2 سه نوع گیاه دارویی دارد؛ سبز، قرمز و آبی. آن‌ها اشاره کردند که دشمنانی در REmake 2 وجود دارند که میتوانند بازیکن را مسموم کنند و با گیاهان آبی می‌توان جلوی آن را گرفت. در قابلیت جدید ترکیب، می‌توانید گیاهان قرمز + آبی را مخلوط کنید. انجام این کار نه تنها باعث می‌شود برای مدتی در برابر سم مقاوم شوید، تا زمانی که اثرش از بین برود قدرت دفاعی را نیز بالاتر می‌برد.

– آن‌ها واکنش‌های متفاوتی در برابر طراحی جدید Claire دریافت کرده‌اند ولی سخت روی کلیر جدید کار کرده‌اند و امیدوارند نظر طرفداران بعد از بیشتر دیدن کلیر در حرکات، صداگذاری و قوس داستانی در طول بازی تغییر کند

– قسمتی از بازی که احتمالاً زمان زیادی برای تکامل دادنش به نسخه‌ای مدرن صرف کرده‌اند زامبی‌ها بوده، وقت زیادی گذاشته‌اند تا فکر کنند چطور می‌توانند کاری کنند از لحاظ فنی بهتر باشند، آزاردهنده به نظر بیایند، جنگیدن با آن‌ها به نوعی ترسناک باشید، چطور کاری کنند حرکاتشان ناخوشایند باشد، می‌خواستند به مردم یادآوری کنند که زامبی‌ها می‌توانند ترسناک باشند. همچنین اشاره کردند که می‌خواهند زامبی‌های قوی باشند، مثلاً، "چرا نمی‌میره؟!" آن‌ها گفتند که زامبی‌ها در REmake 2 جوری رفتار می‌کنند که انگار برای مدتی مرده‌اند، فقط برای اینکه دوباره برگردند. به نظر می‌آید که باید مرده باشند ولی به حرکت ادامه می‌دهند. میخواستند کاری کنند که بازیکن به طور قطعی نداند که زامبی مرده یا خیر.

– آن‌ها تأیید کردند هیچ چیزی مثل Crimson Heads (نوعی زامبی با پوست قرمز) در REmake 2 وجود ندارد.

– آن‌ها وقت زیادی برای فکر کردن به این موضوع صرف کردند که چطور کاری کنند ترسناک بودن با این زاویه دید دوربین در بهترین حالت باشد، چطور اصوات باعث به شک انداختن و ترس شود، چطور با این زاویه دید دور زدن یک گوشه می‌تواند وحشتناک باشد، چطور چیزی که ناگهانی وارد منطقه‌ی دیدتان می‌شود می‌تواند ترسناک باشد.

– موسیقی متن قابل تغییر DLC بازی است (بخشی از نسخه‌ی Deluxe). اشاره کردند که این گزینه همان موسیقی متن اصلی است ولی عملکرد متفاوتی با نسخه اصلی در RE2 دارد. در نسخه اصلی RE2 موسیقی با تعویض اتاق یا رویدادهای کلیدی تغییر می‌کرد، درحالی که با انتخاب موسیقی متن اصلی در این نسخه آهنگ بسته به موقعیت تغییر می‌کند. همچنین گفتند که اگر DLC را داشته باشید می‌توانید وسط بازی کردن موسیقی را عقب و جلو کنید. این نکته را نیز مطرح کردند که با انتخاب موسیقی متن اصلی، صدایی که در صفحه‌ی اول بازی می‌گوید "Resident Evil 2"همان صدای نسخه‌ی اصلی است.

– آن‌ها می‌خواستند نشان دهند زاویه دید پشت دوربینی می‌تواند به خوبی برای یک بازی ترسناک استفاده شود و اینکه موتور RE Engine می‌تواند گرافیک زیبا ولی ناخوشایند و صداهایی دو طرفه برای به وحشت انداختن بازیکن تولید کند. می‌گویند هنوز تعداد زیادی از مردم هستند که بازی‌های اصلی با دوربین ثابت را تجربه کرده‌اند و همچنان تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و هنوز هیچوقت آن استایل را از گزینه‌ها حذف نکرده‌اند ولی امیدوارند که طرفداران این بازی را با زاویه دید جدید تجربه کنند و متوجه کاری که برای ترسناک شدن از این زاویه دید کرده‌اند بشوند.

– آن‌ها توجه زیادی به جزئیات کوچک در شمایل بازی کرده‌اند، جزئیات روی مدل‌های شخصیت‌ها مانند اثر گاز گرفتگی، لباس‌های خیس، مدل‌های سوختگی، توانایی دیدن زیر پوست زامبی وقتی تیر می‌خورند و .. همچنین اشاره کردند که به تازگی برای Ray Tracing (شبیه‌سازی جلوه‌های محیطی با اجسام مجازی) با NVIDIA کار می‌کنند و اینکه ببینند در کجا می‌توانند از آن استفاده کنند تا بازی بهتر به نظر بیاید ولی در نسخه‌ای که مردم دیده‌اند تأثیر چندانی نداشته چون هنوز درحال حاضر، به شکل آزمایشی از آن استفاده می‌کنند.

– تأیید شد که نسخه PC می‌تواند با رزلوشون native 4k اجرا شود و سخت کار کردند تا مطمئن شوند بازی روی تمام پلتفرم‌ها زیبا به نظر برسد و اینکه بازی برای تجربه‌ی گیم‌پلی‌ای منسجم، بدون در نظر گرفتن اینکه روی چه پلتفرمی بازی می‌کند، با ثبات اجرا شود.

نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 در 5 بهمن 97 برای کامپیوترهای شخصی، PlayStation 4 و Xbox One منتشر می‌شود.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت