هدف استودیوی 4A Games ارائه‌ی Metro Exodus در رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 برای کارت گرافیک‌های سری NVIDIA RTX می‌باشد

0

عنوان Metro Exodus یک بازی شوتر اول شخص نیمه جهان باز می‌باشد که توسط استودیوی 4A Games توسعه یافته و قرار است در تاریخ 22 فوریه سال آینده (3 اسفند 1397) برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One منتشر شود. این عنوان، اولین بازی تائید شده می‌باشد که قرار است از قابلیت ردیابی و ترسیم پرتو (raytracing) کارت گرافیک‌های سری NVIDIA RTX استفاده کند. این کارت گرافیک‌ها در جریان نمایشگاه Gamescom 2018 به نمایش درآمدند و به همین مناسبت هم چند تن از توسعه دهندگان استودیوی 4A Games به گفتگو با مطبوعات پرداختند و درباره‌ی آن صحبت کردند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WccfTech، برنامه نویس بخش رندرینگ بازی Metro Exodus یعنی بن آرچارد (Ben Archard) در مصاحبه‌ای با وب سایت Rock, Paper, Shotgun، ضمن تائید استفاده از raytracing، اعلام کرد که آن‌ها رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 در ثانیه را برای بازی در کارت گرافیک‌های سری NVIDIA RTX مورد هدف قرار داده‌اند و همچنین از قابلیت‌های دیگر این کارت گرافیک مانند Ray Traced Global Illumination and Ambient Occlusion که برای افکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بهره خواهند گرفت.

آرچارد گفت: "ما همیشه بر روی اجرای بازی‌ها در فریم ریت 60 در ثانیه کار می‌کنیم، اما بازهم باید بررسی کنیم که در آینده چه موقعیتی پیش می‌آید و به چه نتایجی به دست می‌آوریم. رزولوشن 1080p هم یکی دیگر از هدف‌های ما است و من بازهم باید بگویم که در ابتدا باید بررسی کنیم که روند آن چگونه پیش می‌رود. این یک کار مشکل است، ولی ما در حال توسعه و بهینه سازی آن هستیم. ما یک موتور و سیستم‌های مشخص داریم داریم، بنابراین مقایسه‌ی مستقیم واقعا منصفانه نیست. بله، زمانی که شما برای اولین کار بعضی کارها را مانند ردیابی پرتوها را انجام می‌دهید، ممکن است برایتان گران تمام شود حتی روند توسعه نیز کندتر پیش می‌رود. اما اگر ما بتوانیم بهینه سازی‌ها را درست انجام بدهیم، می‌توانیم به هدف خود در پیاده سازی رزولوشن و فریم مورد نظر، برسیم. ما بسیار تلاش می‌کنیم و نتیجه‌ی نهایی با چیزی که اکنون می‌بینید بسیار متفاوت خواهد، من نمی‌توانم تفاوت‌ها را برایتان بگویم، زیرا که کار ما هنوز تمام نشده است."

البته لازم به ذکر است که طبیعتا باید نتیجه‌ی نهایی در کارت گرافیک‌های متفاوتی مانند GeForce RTX 2070 و GeForce RTX 2080Ti باهم فرق داشته باشد، زیرا که GeForce RTX 2080Ti بیش از 500 دلار گرانتر از کارت گرافیک دیگر RTX می‌باشد و همچنین انتظار می‌رود که Metro Exodus در این نوع کارت گرافیک‌های بالا رده بتواند به خوبی رزولوشن 4K را نیز ارائه بدهد، البته هنوز چیزی معلوم نیست زیرا که سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که ابزارهای توسعه‌ی این سخت افزارهای جدید را تنها مدت کمی قبل از نمایشگاه Gamescom 2018 دریافت کرده‌اند.

علاوه بر آن آرچارد اعلام کرد که ممکن است از دیگر قابلیت‌های کارت گرافیک‌های سری NVIDIA RTX مانند NVIDIA HairWorks نیز استفاده کنند، هرچند هنوز مشخص نیست که امر تحقق یابد، زیرا آن‌ها هنوز تمام گزینه‌های توسعه را در اختیار ندارند.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و عالی گرافیک‌های سری GeForce RTX، قابلیت DLSS می‌باشد که به طور کامل Deep Learning Super-Sampling نام دارد و می‌تواند فدرت کارت گرافیک را برای ارائه‌ی فریم ریت از 30 درصد به 100 درصد برساند. متاسفانه Metro Exodus هنوز در میان بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، قرار نگرفته است اما امیدواریم تا در چند ماه آینده شاهد تغییراتی باشیم.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت