نگاهی به نقدها و نمرات Shenmue I & II؛ بازگشت باشکوه

0

بعد از موفقیت بازی‌هایی همچون Hang-On، Out Run و Virtua Fighter، شرکت Sega تصمیم به انتشار یک بازی جدید و جذاب گرفت. عنوان Shenmue که توسط استودیوی Sega AM2 توسعه یافته بود، تجربه‌ای دلنشین را ارائه می‌داد که ترکیبی از سبک‌های اکشن و ماجراجویی، نقش آفرینی، شبیه ساز زندگی و جامعه بود. Shenmue در سال 1999 برای کنسول Dreamcast منتشر شد و موفقیت آن باعث انتشار نسخه‌ی دوم آن در سال 2001 شد که بازهم کنسول مقصد آن Dreamcast بود. البته بعدها و در سال 2002 این بازی برای کنسول Xbox هم منتشر شد. از آن زمان مدت زیادی می‌گذرد و Sega دیگر تصمیم به ساخت نسخه‌ی جدید نگرفت و نهایتا سازندگان Shenmue به صورت مستقل شروع به ساخت نسخه‌ی سوم کردند و اکنون هم مدت زیادی از معرفی آن می‌گذرد. حال که مدت کمی تا عرضه‌ی نسخه‌ی سوم فاصله داریم، نسخه‌ی بهبود یافته‌ی اول و دوم این بازی برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One منتشر شده است. پس بیایید با هم خلاصه‌ی نقد و بررسی و نمرات این بازی را از سوی مراجع معتبر گیمینگ مطالعه کنیم.

PlayStation Universe: 90

"Sega با انتشار مجدد عناوین کلاسیک خود با حفظ ظاهر اصلی و پرهیز از ساخت نسخه‌های جدید، توانسته کمی از تشنگی ما کم کند. این بازی تفاوت‌های اندکی با نسخه‌های اصلی که تقریبا 20 سال پیش عرضه شدند، دارد اما بازهم تجربه‌ی ارزشمندی را ارائه می‌دهد و به شما اجازه‌ی بازی کردن یکی از تاثیرگذارترین بازی‌ها را می‌دهد. من واقعا از بازگشت Shenmue خوشحالم."

Digitally Downloaded: 90

"این واقعا شگفت انگیز است که سری Shenmue دوباره باقدرت بازگشته و قرار است شاهد نسخه‌های بعدی آن هم باشیم."

God is a Geek: 85

"تچربه‌ی دوباره‌ی نسخه‌ی اول و دوم Shenmue که یکی از پیشگامانه‌ترین بازی‌ها در زمان خود بودند، واقعا شگفت انگیز است و می‌تواند به گیمرهایی تازه وارد شانس تجربه‌ی یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ را بدهد."

Eurogamer Italy: 80

"تجربه‌ی گیم پلی این بازی بی‌عیب و نقص نیست، اما بازهم ارزشمند است و می‌تواند شما را به خوبی برای تجربه‌ی Shenmue 3 آماده کند."

Vandal: 80

"این یک موقعیت فوق العاده است که می‌توان بر روی کنسول‌های نسل حاضر، این 2 بازی جذاب و کلاسیک را تجربه کرد. به عنوان یک نسخه‌ی بهبود یافته، این بازی کار خاصی انجام نمی‌دهد، اما هنوز کیفیت و جذابیت اصلی 2 بازی حفظ شده است."

Hobby Consolas: 79

"نظری راجع به ارزشمندی بی‌حد و اندازه‌ی این بازی برای طرفداران ندارم. اما این بازی در برخی بخش‌ها اصلا بهبود خوبی نداشته و پورت آن هم مشکلاتی به همراه دارد. با اینحال هنوز هم شاهد یک تجربه‌ی منحصر به فرد هستیم."

IGN Spain: 75

"بازگشت این زوج جذاب بعد از حدود 20 سال، خوبی‌ها و بدی‌هایی به همراه خود دارد. بازی تقریبا از هر لحاظ دست نخورده و بدون تغییر مانده و این می‌تواند برای گیمرهای قدیمی و Old School جذاب باشد، اما برای گیمرهای تازه کار و امروزی، شاید نتواند تجربه‌ی خوبی باشد."

FANDOM: 60

"بازی‌های بسیار ارزشمندی وجود دارند که باید حتما در زمان خود تجربه‌شان کنید. این بازی برای من بسیار ارزشمند است، اما در میان بازی‌های امروزی با توجه به اینکه هیچ تغییری نسبت به نسخه‌ی اصلی، تقریبا بی‌ارزش است."

Metacritic: 76


CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت