فیل اسپنسر: برای مدت‌ها به تیم Xbox در Microsoft به چشم یک گروه موسیقی در گاراژ نگاه می‌شد که نباید صدایشان را بالا ببرند

0

در ماه‌های اخیر تغییراتی در تیم اکس باکس ایجاد شد. فیل اسپنسر که تا پیش از آن بعنوان رئیس بخش اکس باکس شناخته می‌شد بعنوان نایب رئیس اجرایی بخش گیمینگ انتخاب شد و به تیم رهبران اجرایی Microsoft پیوست و حال مستقیما به شخص مدیر عامل یعنی ساتیا نادلا گزارش می‌دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، این تغییر همزمان شد با تاکید بیشتر بر روی بخش‌های اکس باکس و گیمینگ در کل مجموعه Microsoft و حتی خود نادلا نیز طی چند بیانیه به این موضوع اشاره کرد.

در مصاحبه‌ای که فیل اسپنسر چند ساعت قبل با وبسایت CNET انجام داده است، نایب رئیس اجرایی بخش گیمینگ Microsoft گذری به گذشته داشته و زمانی را یادآور شده که به بخش Xbox در مجموعه Microsoft به چشم یک گروه موسیقی که در یک گاراژ کار می‌کنند و نباید خیلی سر و صدا کنند، نگاه می‌شد. هر چند که شراط این بخش حال به شدت تغییر کرده است.

"شرکت در تقریبا تمامی کارهایی که انجام می‌دادیم با ما مانند یک شرکت سرمایه گذار عمل می‌کرد. ما تعدادی مصرف‌کننده تجاری داشتیم — گیمینگ یکی از بخش‌هایی بود که بیل [گیتس] راه‌اندازی کرد، او را ستایش می‌کنم."

"اولین بار او و استیو [بالمر] بودند که به پروژه Xbox چراغ سبز نشان دادند. در مقابل نگاه برخی به ما تا مدت‌ها مثل گروهی بود که در یک گاراژ موسیقی کار می کنند. تا جایی که صدای موزیکمان بالا نمی‌رفت اجازه داشتیم تمرین کنیم."

و حال، ما از اولویت‌های اصلی شرکت هستیم. اما در آن زمان، وقتی که یک گروه تولید موسیقی در گاراژ بودیم، در زمان بیل و استیو تا زمانی که کار اشتباهی انجام نمی‌دادیم و پیشرفت کارمان ادامه پیدا می‌کرد، همه چیز خوب بود."

"بیل به شدت در کارهایی که انجام می‌دادیم تعامل داشت و در مقابل من استیو رو هم به کرات می‌دیدم. او می‌پرسید که Xbox چطور کار میکنه و کارها چطور پیش میره."

"و در شرایط حال اعتقاد ساتیا به بخش گیمینگ و حمایت فوق العاده‌اش، فرصت فوق العاده‌ای رو برای ما ایجاد کرده."

"با رای اعتماد تیم رهبری شرکت به من، اینکه گیمینگ قرار است به یکی از بخش های اصلی شرکت تبدیل شود، تیم ما سعی کرد این موضوع را باور کند. ما به این موضوع فکر کردیم، اینکه Microsoft چه منابعی را در اختیار دارد؟ برای اینکه Microsoft به یکی از رهبران صنعت بازی تبدیل شود چه کارهایی باید انجام داد و ما چه نقشی را در این صنعت باید بازی کنیم."

Microsoft در نسل آینده کنسول‌ها بیش از پیش بر روی تکنولوژی‌های پردازش ابری تمرکز خواهد کرد و انتظار دارد که به لطف این تکنولوژی افراد بیشتری به بازی کردن روی آورند. بر اساس شایعه‌ای که چند هفته قبل منتشر شد، ممکن است این شرکت دو کنسول را برای نسل نهم آماده کند که یکی از آنها قدرت سخت افزاری کمتری دارد و بر روی پردازش بازی از طریق تکنولوژی ابری تمکز خواهد داشت.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت