صحبت‌های مدیر اجرایی Xbox درمورد سرمایه‌گذاری، عناوین سینگل پلیر و بیشتر؛ “گیمینگ نسبت به گذشته نقش بزرگتری در شرکت اجرا می‌کند”

0

همانطور که در پردیس گیم منتشر شد، مدتی پیش در E3، مایکروسافت مالکیت چهار استودیو و ساخت یک استودیوی جدید را اعلام کرد. در مراسم Gamescom 2018، وب‌سایت DualShockers گفتگویی با مدیر کل بازاریابی بازی‌های Xbox در رابطه با مسیر جدید Xbox داشت.

گرینبرگ اشاره کرد چیزی که می‌بینیم بالا رفتن سطح تعهد مایکروسافت نسبت به عنواین فرست پارتی خود است.

"دوره‌ی هیجان‌انگیزی است. با اینکه زودتر از موعد چیزها را اعلام نمی‌کنیم، فکر می‌کنم بتوانید ببینید که سطح تعهد در جای خود قرار دارد و اینکه باور داریم رشد این محتوی قرار است ادامه داشته باشد. بدانید که شرکت روی رشد پیوسته‌ی محتوایمان تمرکز و کرده و برایش سرمایه‌گذاری می‌کند و بدون اهمیت به اینکه طرفدارانمان روی چه وسیله‌ای بازی می‌کنند بازی‌های بیشتر و بیشتری برایشان خواهیم آورد و همچنین رشد خدماتی مثل Xbox Game Pass را ادامه خواهیم داد."

پرسیده شد که آیا مایکروسافت با دید متفاوتی به دنبال بازی‌های سینگل پلیر داستان محور است یا خیر، گرینبرگ در جواب اشاره کرد که شرکت به دنبال استودیوهایی بوده که توانایی گسترش دادن تنوع محتویاتش را داشته باشند.

"ما عاشق بازی‌های سینگل پلیر هستیم. چیزی است که کاملاً به آن باور داریم و حق با شماست. فکر میکنم بخش قابل توجه درمورد این استودیوها که در درجه نخست باعث می‌شود منحصر به فرد باشند این است که تماماً توسعه‌دهندگانی فوق‌العاده با استعداد هستند که بازی‌های واقعاً کیفیت بالایی می‌سازند. اکثر آن‌ها متمرکز هستند – اگر به Compulsion، Ninja Theory یا Undead فکر کنید – بازی‌هایی می‌سازند که به طرز منحصر به فردی متفاوت با چیزهایی هستن که امروزه در استودیوهای فرست پارتیمان تولید می‌کنیم.

این بازی‌ها با Forza، Halo یا Gears یا سایر فرانچایزهایی که مردم ما را با آن‌ها می‌شناسند فرق دارند. همین موجب اضافه شدن تنوع به محتویات می‌شود.

می‌خواهیم افرادمان بازی‌های معرکه‌ای بسازند، پس قصد داریم استقلال و تمرکز لازم برای انجام این کار را به آنان بدهیم. در نهایت می‌دانیم که تمام داده‌ها نشان می‌دهد که گیمرها دوست دارند بازی‌های گوناگونی را انجام دهند. مردم می‌خواهند بازی‌های co-op تجربه کنند، می‌خواهند بازی‌های مولتی پلیر داشته باشند و می‌خواهند بازی‌های سینگل پلیر انجام بدهند و می‌خواهیم مطمئن شویم که بهترین این بازی‌ها را از طریق استودیوهای داخلیمان در اختیار داریم."

او همچنین توضیح داد که چرا مایکروسافت سرمایه‌گزاری روی گیمینگ را افزایش داده:

"فکر میکنم دلیل اول این است که گیمینگ نقشی بزرگ‌تر از سابق در شرکت اجرا می‌کند. حقیقت این است که مدیر عامل آقای فیل اسپنسر مستقیماً از این موضوع حمایت می‌کند و همین اهمیت داشتن گیمینگ به عنوان یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای شرکت، هیچوقت به اندازه امروز مورد تمرکز قرار نگرفته.

فرصت‌های هیجان‌انگیز زیادی برایمان وجود دارد تا از تمام قدرت و منابعی که در مایکروسافت داریم استفاده کنیم. درباره چیزهایی مثل هوش مصنوعی مایکروسافت یا تیم Azure cloud و کارهایی که می‌توانند بکنند صحبت کردیم، فکر کردن به استریم شدن بازی‌ها در آینده و استفاده از سیستم ابری واقعاً هیجان‌انگیز است. ولی برای من چیزی که واقعاً درباره این تیم دوست دارم، غرق در مصرف کننده بودنمان است. ما طرفدارانمان را در تمام کارهایی که می‌کنیم اولویت قرار می‌دهیم. برای همین است که سرمایه‌گذاری‌هایی مثل Game Pass می‌بینید."

برای الان، به نظر ابتکارات مایکروسافت درحال به ثمر نشستن است. همین چند هفته پیش شرکت بهبود %39 در درآمد گیمینگ را نسبت به سال گذشته اعلام کرد.

کنسول قدرتمند Xbox One X هم اکنون برای خرید در اکثر فروشگاه‌های جهانی موجود می‌باشد و اگر دنبال چیز معمولی‌تری هستید، مایکروسافت Xbox One S پیشنهاد می‌کند.

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت