چوپان تحصیل کرده با سرمایه پدر مسئول

0

گلونی: چوپان تحصیل کرده با سرمایه پدر مسئول

اصلاً فکر نکنید که چوپان بودن شغل شایسته‌ای برای پسر نماینده مجلس نیست.

پایگاه خبری گُلوَنی، بهاره حاصلیان: قدیم‌ترها متداول بود که پسر شغل پدر و پدر نیز شغل آبا و اجداد را ادامه دهد. مثلاً پدر آهنگر، پسرش آهنگر می‌شد و پدر بنا، نیز پسرش بنا می‌شد. و شغل از پدر به پسر به ارث می‌رسید.

اما جدید‌ترها فهمیدند که هر شغلی احتیاج به کسب مهارت دارد و البته داشتن استعداد و توانایی و از همه مهمتر علاقه پسر.

مثلاً در همان نمونه پدر آهنگر. ممکن است پسر خیلی گرمایی باشد و نتواند کنار کوره دوام بیاورد. و یا در شغل بنایی پسر آنقدر ناتوان باشد که نتواند یک آجر را جابه‌جا کند. و یا اصلاً پسر به هیچ‌یک از آن مشاغل علاقه‌ای نداشته باشد. به این ترتیب انتخاب شغل آینده را به عهده خود پسر قرار دادند.

و امروزه شاهد پسرهایی هستیم که پدرشان نماینده مجلس است. اما پسر شده‌است «چوپان»!

و از کار کردن هم هیچ ابایی ندارد و آنقدر علاقه‌مند شغلش هست که از خودش کنار گوسفندانش لایو می‌گیرد. و به همگان اعلام می‌کند که من روی پاهای خودم ایستاده‌ام.

البته آنقدر قدرشناس است که می‌گوید سرمایه خرید این گوسفندها را پدرم داده است و من برایش کار می‌کنم.

چوپان است و شایسته

اصلاً فکر نکنید که چوپان بودن شغل شایسته‌ای برای پسر نماینده مجلس نیست.

در واقع در این دوره و زمانه هر فردی نمی‌تواند چوپان بشود. زیرا سرمایه خرید گوسفندها را ندارد تا چوپان آنها شود. و فقط پسر یک نماینده مجلس، پدرش آنقدر برایش گوسفند می‌خرد تا بتواند چوپان آنها شود.

در عصر فناوری و تکنولوژی کار چوپانی هم اصول خودش را دارد که باید برایش درس خواند.

در واقع ما با نسل جدیدی از چوپان‌هایی روبه‌رو هستیم که تحصیل‌کرده هستند تا چوپان دیگر مثل گذشته ماست و دوغ و کره را دستی تهیه نکند.

و یا پسر باید بیاموزد که کدام دستگاه شیردوش به روزتر است تا آنها را وارد کند. یا شیر را به کارخانه کدام دوستش بدهد تا به بستنی و ماستی تبدیل کند که پالم کمتری داشته باشد.

امروزه پسران چوپان باید خوب درس خوانده باشند به خارج رفته باشند و مطالعه کرده باشند تا بدانند که کدام موسیقی بهتر از «صدای نی» می‌تواند در آرامش گوسفندان مؤثر باشد. یا کدام علف اورگانیک‌تر است.

فقط می‌ماند به دنیا آوردن بره‌ها که باید دستی انجام شود. زیرا صنعتی نمی‌شود انجام داد.

و فقط در این مورد پسر چوپان مجبور است کارگر بگیرد. که آن هم با وجود جوانان بیکار، کلی از وقت او را خواهد گرفت تا کارگر مناسب را پیدا کند. که شاید آن را هم خودش هندل کند که نیازی به کارگر نداشته باشد.

پایان پیام

گلونی: چوپان تحصیل کرده با سرمایه پدر مسئول

CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت